Zima a provoz auta

O zimě a jízdě autem se s nadsázkou říká, že dělí účastníky provozu na řidiče a držitele řidičáků. Do jaké míry je to pravda a do jaké jen hloupá řeč? Osobně si myslím, že nikdo nedokáže kočírovat auto na tlusté vrstvě ledu tak, aby se udržel na silnici a nezpůsobil ani sebemenší škodu. Sobě nebo ostatním. Každopádně jsou tací, kteří jezdí velmi nebezpečně a bezohledně, a nebrání jim v tom ani sníh a dokonce ani náledí. Výsledky takových jízd bohužel denně vidíme ve zprávách. Řidiči by měli jezdit opatrně, a v zimě obzvlášť.

přezutí auta

Hlavní jsou pneumatiky
Velmi důležitou součástí našich aut jsou pneumatiky. Zákon o provozu na pozemních komunikacích nám ukládá povinnost používat zimní pneumatiky, které odpovídají stavu pozemních komunikací. Od 1.11. každý rok musíte mít přezuté pneumatiky na zimní, a to pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu nebo ledu, nebo se dá vzhledem k předpovědi počasí očekávat. Musíte je mít zkrátka když na základě předpovědi počasí máte sebemenší jistotu. Že silnice bude hůře sjízdná. Sníh a to i ten rozjetý nebo led mohou způsobit nehezkou nehodu – na letní pneumatice máte mnohem menší šanci, že dojedete do cíle bez nehody.

Zimní pneumatiky mají hlubší a větší dezén, díky kterému dokážou bez problému jet v rozjetém sněhu, a pomůžou vám ukočírovat auto i na náledí. Samotná pneumatika ale nic neznamená, důležité je mít na paměti zásady bezpečně jízdy a umět ovládat auto tak, abyste se nejlépe nedostali do smyku, a pokud se v něm ocitnete, abyste se z něj rychle dostali.

zimní pneu

Stává se, že zimy jsou suché, a i silnice na sobě nemají sníh ani led. Je důležité sledovat teploty, protože díky ní můžete vědět, jestli můžete jet bez zimních gum či raději ne. Je začátek prosince, a někde jsou silnice suché, případně jen mokré od roztátého sněhu. Teploty se v nížinách stále drží nad nulou, a díky tomu je možné vyjet na letních. Pro klid duše a snížení rizika, že nebudete moct vyjet ven, přezujte své auto co nejrychleji na zimní.