4 pravidla pro profesionální web s vysokou návštěvností

Internet je plný nejrůznějších webových stránek a každý den přibývají další. Jestliže máte firmu a propagujete produkty, bez kvalitního webu se neobejdete. Obdobně to platí pro blogery, kteří si na psaní vlastního webu postavili živnost. Abyste správně začali a připravili si pole pro úspěšnou webovou stránku, neopomeňte následující čtyři pravidla.
pracovní stanice
1)      Vytvořte měřitelnou akci
Úspěšný web není jen ten, který má hodně prokliků a vysokou návštěvnost. Čtenáři, popřípadě potenciální zákazníci, by měli mít možnost provést na webu nějakou akci. A to dle toho, na co je vaše stránka zaměřena. Jste truhlář a prodáváte nábytek? Umožněte na webu kalkulaci ceny zboží, o které má návštěvník zájem. Píšete blog o cestování, a právě se chystáte na dovolenou? Nechte čtenáře formou ankety rozhodnout, jakou destinaci navštívit a přivést zajímavé fotografie a inspiraci na články.
2)      Osobitost a porozumění
Čtenáři, ale i klienti, vydrží na vašem webu déle, cítí-li z něho přirozenost a osobitost. Jazyk by neměl být příliš strojený nebo umělecký. Pište tak, jak mluvíte s ostatními lidmi, oživujte texty řečnickými otázkami. Samozřejmě vše s precizní gramatikou. Fotky se snažte používat vlastní a originální. Návštěvníci k vám získají větší důvěru, pokud budou vědět, jak opravdu vypadáte a jaký jste. V případě webu firmy není na škodu přidat záložku celého týmu s fotkami a pár slovy o jejich životě.
3)      Grafik nemá volnou ruku
Tento bod souvisí s předcházejícím. Nenechávejte kompletně v rukou grafika vzhled webu. I z celkového zpracování, výběru barev nebo písma musí být poznat právě ona zmiňovaná osobitost. Držte se pravidla, že méně je někdy více a grafiku vytvořte co nejčistší a v kombinaci dvou nebo tří barev. To stejné platí i o stylu písma. Vzhled musí vést oči zákazníka a pomoci v orientaci. Dejte pozor, aby vyšperkovaná grafika nepřebila důležitý obsah, kvůli kterému čtenář na váš web klikl.
výměna informací
4)      Je jednoduché vás kontaktovat
Nejen, že v záložce kontakty klient najde váš email a telefonní číslo, ale kontakt musí být mnohem bezprostřednější. Vytvořte si na webu chat, kam vám budou moci čtenáři napsat s dotazem, popřípadě připomínkou, a lidé vámi pověření vzápětí odpoví. To se týká spíše e-shopů. Úspěšný blog je vždy spojen se sociálními sítěmi, buďte na nich aktivní a komunikativní a odkazy na ně připojte na úvodní stranu.
Ať už na trhu s nabídkou zaplňujete jakoukoli díru a nabízíte jakýkoli druh zboží nebo služeb, dostupnost na internetu je klíčová. Web i blog je první spojení vás a zákazníka nebo čtenáře, první dojem je nejdůležitější. Tento primární krok proto může ovlivnit celé vaše podnikání.