Počátek
Je mnoho lidí, kteří si pečlivě vybírají svůj automobil a následně s ním plánují jezdit mnoho let, protože jim vyhovuje, a navíc máme jistotu, jak na tom ve skutečnosti vůz je. Pokud totiž kopíme nějakou ojetinu, která toho má už dost za sebou, tak riskujeme, že na nás vylezou nějací strašáci a za servis utratíme dost peněz.
Z tohoto důvodu je výhodné zakoupit si nový automobil a již od počátku se o něj starat, jak nejlépe umíme, protože se nám odvděčí vyšší spolehlivostí a životností. Na druhou stranu musíme počítat na počátku s vyšší finanční náročností. Přeci jen pořizovací ceny jsou vysoké a následně musíme každý rok jezdit do autorizovaného servisu, kde necháme několik tisíc korun. Zpočátku můžeme nechat třeba nastříkat podvozek automobilu speciální vrstvou, protože mnoho součástek třeba vlivem soli v zimě začne časem korodovat. Na lak s dá zase nanést ochranná fólie, přičemž keramická chrání i proti kamínkům.
Pokročilejší stádium
Když si koupíme auto, které má už něco nalítáno, tak bychom měli udělat základní servis. Do něj patří výměna rozvodů, kapalin, filtrů, svíček a dalších věcí. Je dobré podívat se do servisní knížky přímo od výrobce, protože zde máme sepsáno, co se kdy má měnit a kontrolovat. Je mnoho lidí, kteří stále jezdí a vymění třeba jenom olej s filtrem, ovšem aby nám vůz dlouho vydržel, tak to chce hlídat vše potřebné a dát autu péči. Ne každý je v tomto oboru zběhlý, takže to chce najít kvalitní autoservis, kde se o něj patřičně postarají.
Při nákupu auta bychom měli volit také vhodnou motorizaci vzhledem k našemu charakteru cestování. Pokud jezdíme třeba do práce pár kilometrů ráno a pak zase odpoledne zpátky, tak nemá cenu kupovat moderní diesel s turbem. Mají totiž třeba DPF filtr a ten se nám nestačí zahřát a vypálit. Navíc spotřeba bude o dost vyšší, než kdybychom jezdili dlouhé trasy po dálnici. Životnost také ovlivňuje konstrukce.